Majdnem legjobbak

Valamikor december 20. táján kiderül, Szerkesztőségünk tagjai számára melyek az idei év legjobb lemezei. Addig is, a magam részéről elárulom, nálam mely albumok küzdöttek az élmezőnybe jutásért – amelyek végül kívül rekedtek a szűk elitklub kapuján.

Azok számára, akik Top 10 címén nem „csak úgy” összeírnak tíz ütős lemezt, ami éppen eszükbe jut, hanem végig az év során listáznak, ilyentájt pedig csoportosítgatnak, rangsorolnak, nem könnyű feladat meghúzni a vonalat a 10. és a 11. versenyző között. A magam részéről mindig éppen azt az anyagot nevezném a legjobbak közé, amelyiket éppen hallgatom, így aztán az elmúlt hetekben jó pár lemez került a körön belülre, majd kívülre. És persze: ha a magunk alkotta szabályok szerint 20 albumot nevezhetnénk meg kedvenceinkként, akkor azon nyavalyognánk, hogy miért nem inkább harmincat… 🙂    

Na, mindegy, játékról van szó, és szerencsére elmondhatom, ez alkalommal is a bőség zavarával küzdöttem: ebben a cikkben is csaknem 60 olyan album címét fogom említeni, amelyek tetszenek, s amelyeket éppen ezért elég sokszor hallgattam ebben az évben, és remélhetőleg a későbbiekben is előveszek majd.

Jöjjön elsőként a 11–20. helyezettek köre! Ők azok, akik időlegesen a Top 10-ben is megfordultak, ám végül kiszorultak legnagyobb favoritjaim közül. Itt talán egyedül a Spirit Adrift szereplése igényel magyarázatot: megjelenésekor ugyanis csalódást okozott, némileg le is pontoztam, ám aztán minden hallgatással egyre közelebb került hozzám az anyag.

Blood Ceremony: The Old Days Remain

Bloodbound: Tales from the North

Kamelot: The Awakening

Majesty: Back to Attack

Phantom Witch: Forced to Worship

Rival Sons: Darkfighter

Spirit Adrift: Ghost at the Gallows

The Lightbringer Of Sweden: The New World Order

Tygers of Pan Tang: Bloodlines

Voice of Baceprot: Retas

A következő legyen, mondjuk, a „kellemes meglepetés” kategória: ide jórészt általam eddig nem ismert csapatok kerültek, vagy olyan régi ismerősök, akik visszatérésükkel rendkívül jó benyomást tettek rám. Sajnos, az Orbit Culture is ide szorult vissza, akiknek bár szeretem a munkásságát, ám idei alkotásuk nálam nem ütött akkorát, mint előző anyagaik.

Angelus Apatrida: Aftermath

Beastmaker: Body and Soul

Chris Boltendahl’s Steelhammer: Reborn in Flames

Dozer: Drifting in the Endless Void

Elegant Weapons: Horns for a Halo

Eleine: We Shall Remain

Exmortus: Necrophony

Fifth Angel: When Angels Kill

Hyperia: The Serpent’s Cycle

Intöxicated: Sadistic Nightmares

Kings Never Die: All the Rats

Kvelertak: Endling

Margarita Witch Cult: Selftitled

Mezzrow: Summon Thy Demons

Moon Coven: Sun King

Mystic Prophecy: Hellriot

Nemesis: False Reality

Nuclear Power Trio: Wet Ass Plutonium

Orbit Culture: Descent

Persekutor: Snow Business

Primal Fear: Code Red

Savage Grace: Sign of the Cross

Tailgunner: Guns for Hire

The Night Eternal: Fatale

Thunder Horse: After the Fall

U.D.O.: Touchdown

Wasteland Clan: The End of Time

Wolfskull: Hexum

És végül jöjjenek azok, akiknek az idei lemezét szintén sokat hallgattam, és fogom is hallgatni, akik szintén emlékezetessé tették ezt az esztendőt, ám produkciójuk (még) nem érett úgy be nálam, nem épült be olyan mértékben a tudatomba, mint a fentebb említett előadóké. Ezzel együtt ezeket az albumokat is csak ajánlani tudom az olvasóknak:   

Arjen Lucassen’s Supersonic Revolution: Golden Age of Music

Baroness: Stone

Deimos’ Dawn: Anthem of the Lost

Diehumane: The Grotesque

Dieth: To Hell and Back

Enforcer: Nostalgia

Extreme: Six

Freakshow: So Shall It Be

Howling Giant: Glass Future

In Flames: Foregone

Metal Church: Congregation of Annihilation

Molybaron: Something Ominous

Nita Strauss: Summer Storm

Overkill: Scorched

Prong: State of Emergency

Shepherds Reign: Ala Mai

Tyranex: Reasons for the Slaughter

És ne felejtsük: a Top 10-mezőnyéről még nem is beszéltünk… Úgyhogy számomra az idei is egy nagyon jó év volt zeneileg.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük